SSS

Müşteri Hizmetlerine hoş geldiniz. Burada aradığınız tüm sorulara cevap bulabilirsiniz. Bu kısımda bulamadığınız ve sormak istediğiniz sorularınız için Ana Sayfada sayfanın üstünde, sağ tarafta bulunan İletişim linkine tıklayabilirsiniz.

Nasıl üye olurum ?

patiko.com.tr  de ana sayfada üst sağ kolonda üyelik girişi kısmında bulunan Üye ol butonunu tıkladığınızda çıkacak olan kısa formu doldurarak kolaylıkla üye olabilirsiniz. Üyelik bilgileriniz kesinlikle gizli kalacak, başka herhangi kişi veya kuruma verilmeyecektir.

Sitemize üye olmanın avantajları nelerdir?

Üye olduğunuz takdirde her seferinde üyelik bilgilerini girmek zorunda kalmayacağınız gibi patiko.com.tr' daki tüm yenilik ve promosyonlardan haberdar edilebileceksiniz.

Üyelik ücretli mi?

Hayır, üyelik için herhangi bir ücret almıyoruz.

Üye girişi nasıl yapılır?

Eğer daha önce üye olmuşsanız, Üye Girişi’nden daha önceden belirlemiş olduğunuz  kullanıcı adı ve şifrenizi girerek, sistemimizin sizi tanımasını sağlayabilirsiniz.

Üyelik bilgileri nasıl değiştirilir?

Üye olarak sisteme giriş yaptıktan sonra sağ kolonda bulunan üye girişi kısmındaki Profil Detayları bölümüne tıklayarak istediğiniz tüm değişiklikleri yapabilirsiniz.

Üye olmadan alışveriş yapılabilir mi?

Evet, üye olmadanda alışveriş yapabilirsiniz.

Şifre unutulursa ne yapılmalı?

patiko.com.tr da sağ kolonda üyelik girişi kısmında e-posta adresinizi girerek alttaki şifremi unuttum butonunu tıkladığınızda şifreniz e-posta adresinize otomatik olarak gönderilecektir.

Şifre değiştirilebilir mi?

Üyelik bilgileriniz ile sisteme giriş yaptıktan sonra sağ kolonda bulunan üye girişi kısmındaki Profil Detayları bölümüne tıklayarak şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Üye olduktan hemen sonra hemen alışveriş yapılabilir mi?

Evet, üye olduktan sonra yada olmadanda istediğiniz zaman alışveriş yapabilirsiniz.

Aranılan ürünler patiko.com.tr içinde nasıl bulunur?

patiko.com.tr de istediğiniz ürüne dilerseniz "Kategoriler" ikonunu, dilerseniz "Arama" seçeneğini kullanarak kolayca ulaşabilirsiniz.

Ürün hakkında kullanıcı yorumları var mı?

Sitemizde bulunan ürünler ile ilgili yapılmış olan yorumları okuyabilmeniz için, öncelikle hangi ürün hakkında yorum okumak istiyorsanız o ürünün sayfasına girmelisiniz. Ürünün sayfasına girdiğinizde ürünün fiyat bilgilerinin alt tarafında Değerlendirme şıklarının yanında bulunan Görüşler kısmında o ürün hakkında sitemizde yayınlanmış olan tüm yorumları okuyabilirsiniz.

Sitemize ücretsiz üye olduktan sonra sitemizde yer alan tüm ürünler ile ilgili sizler de yorum yapabilir, ürünler ile ilgili yorumları okuyabilirsiniz.

Bize nasıl ulaşabilirsiniz?

Bütün sorularınızı Ana sayfamızdaki "İletişim" sayfasını kullanarak bize iletebilirsiniz.

Sipariş nasıl verilir?

Siparişinizi vermek istediğiniz ürünün Detayları Görüntüle ya da ürün ismini tıklayarak tüm fiyat ve bilgi ekranına ulaşabilirsiniz. Bu ekranda Kaç adet ürün almak istiyorsanız Miktar kısmına yazarak Sepete Ekle butonuna tıklayınız. Sağ tarafta ürününüzün eklendiğini göreceksiniz. İsterseniz alışverişe devam edebilir isterseniz Sepeti Görüntüle diyerek ürünlerinizi kontrol edebilirsiniz. Alışverişinizi tamamlamak istiyorsanız Sağ Kolonda bulunan KASA kısmına tıklamanız yeterli olacaktır. Çıkan ekranda Üye olurken girmiş olduğunuz Fatura ve Teslimat adresinizi göreceksiniz. Değişiklik yapmak istiyorsanız değişikleri yapabilirsiniz. Tüm bilgileri tamamladıktan sonra Devam butonuna tıklamanız gerekmektedir. Çıkan yeni pencere Ödeme Seçeneklerinin bulunduğu penceredir. Burada dilediğiniz seçeneği tıklayarak devam etmeniz gerekmektedir. Bu sayfada son olarak Alışveriş Sepetinizdeki ürünleri ve tutarlarını görebilirsiniz. Ödeme şeklinizi varsa taksit miktarınızı seçtikten sonra Devam butonuna basmanız gerekmektedir. Eğer Havale ile sipariş verdiyseniz siparişiniz onaylanacak ve mail adresinize gerekli bilgiler gönderilecektir. Eğer kart ile ödeme yapacaksanız gelen ekranda görünen tüm bilgileri eksiksiz giriniz. Son olarak çıkan ekranda adres bilgileriniz yer alacaktır. Altta bulunan Sipariş Ver butonuna tıkladığınızda siparişiniz tamamlanmış olacak ve konuyla ilgili mail otomatik olarak tarafınıza gönderilecektir. Ödemenizi havale ile yaptıysanız 3 iş günü içerisinde ödeme yapmanız ve belgeyi patiko.com.tr adresine geçmeniz gerekmektedir. 3 iş günü içinde ödemesi yapılmayan siparişler iptal edilecektir.

Hangi gün ve saatlerde sipariş verilir?

7 gün 24 saat istediğiniz zaman sitemizden alışveriş yapabilirsiniz.

Verilen sipariş nasıl takip edilir?

Siparişlerinizi üyelik bilgileriniz ile sağ kolonda bulunan Siparişler kısmından takip edebilirsiniz.

Alışveriş Sepetim nedir? Nasıl kullanılır?

Almayı düşündüğünüz ürünleri biriktirdiğiniz sanal sepettir. Ürünlerin yanında ya da alt tarafında bulunan Sepete Ekle butonu yardımıyla istediğiniz ürünleri sepetinize ekleyebilirsiniz. Ürünü almaktan vazgeçerseniz ürünün alt tarafındaki Sepeti Boşalt kutucuğunu işaretlemeniz gerekmektedir. Vermeyi düşündüğünüz siparişinizin toplam fiyatını görebilirsiniz. Size siparişinizin KDV dâhil toplam fiyatı verilecektir. Hangi sayfada olursanız olun sağ kolonda Sepeti Göster linkini tıkladığınızda açılan sayfadan bilgi alabilirsiniz.

Sepete eklenen ürünler silinebilir mi?

Sepetinize eklediğiniz ürünleri istediğiniz takdirde Sepeti Boşalt butonuna tıklayarak silebilirsiniz.

Stokta olmayan ürün kaç günde temin edilir?

Stokta olmayan ürün için tedarikçi firmayla görüşülüp, temin ve teslim süresi tarafınıza Müşteri Hizmetleri tarafından bildirilir.

Sipariş edilen ürünlerin teslimat süresi ne kadardır?

Siparişleriniz 3 iş günü içerisinde Kargo \\\'ya verilecektir.

Siparişler ne zaman gönderilir?

Sitemizden vermiş olduğunuz tüm siparişleriniz, ortalama 3 İş Günü içerisinde kargoya teslim edilmektedir. Eğer siparişinizdeki ürünlerin tedarik aşamasında herhangi bir problem yaşanırsa, ürünle ilgili tüm bilgiler mağaza yetkililerimizce sistemimizde kayıtlı e-mail adresinize gönderilmektedir.

Siparişi müşteriden başkası teslim alabilir mi?

Siparişleriniz, sipariş teslim formunda doldurduğunuz bilgiler doğrultusunda adrese ve kişiye teslim yapılır.

Siparişin kargoya verildiği nasıl anlaşılır?

Siparişleriniz kargoya verildiği anda, ürününüzün kargoya verildiğine dair e-posta adresinize bir mesaj gönderilecektir.

Sipariş edilen ürün geciktiyse ne yapılır?

Siparişinizin gecikmesi durumunda Müşteri Hizmetleri Birimimizi arayarak ya da mail atarak ürününüzün gecikmesi hakkında bilgi alabilirsiniz.

Fatura ürün ile birliktemi geliyor?

Kargo ile teslimi yapılan siparişlerin tamamı irsaliye ile kargo firmasına teslim edilmektedir. Resmi faturalarımız yollanan siparişinizin ardından adresinize postalanır.

Siparişin gelmesi hızlandırılabilir mi?

Sitemizden vermiş olduğunuz siparişleriniz, çoğu üründe ortalama 3 İş Gününde kargoya teslim edilmektedir. Verdiğiniz siparişlerinizin size ulaştırılmasını hızlandırabilmeniz için ekstra bir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır. patiko.com.tr olarak amacımız, siparişlerinizin vermiş olduğumuz bu 3 iş gününü kapsayan sürenin de altında kargoya teslim edilebilmek yönündedir.

Havale ile ödemelerde teslimat süresi değişir mi?

Hayır, değişmez. Fakat havale ile ödemeyi yaptığınız günden itibaren teslimat süreci başlatılır.

Ürün teslim alınırken nelere dikkat edilir?

Siparişinizi teslim alırken kargo görevlisi size teslim tutanağı imzalatacaktır. 

Bu tutanağı imzalamadan önce ürününüzün hasarlı, eksik veya kusurlu olup olmadığını  kontrol ediniz. Ürününüz ile herhangi bir sorun tespit ettiğinizde teslim tutanağına bunu kayıt ettirip ürünü  bize iade ediniz.

Kargo ücreti ne kadardır?

Kargo ücreti, bölge ve ürün kapasitesine göre değişmektedir.

Kargo firması müşteriye ulaşamazsa ne olur?

Kargo görevlisi sizi evde bulamadığı zaman, kargonuzun hangi kargo şubesinde olduğuna dair bir not bırakır.

Ürün kargo şubesinden teslim alınabilir mi?

Ürününüz adrese teslim edilmektedir. Eğer kargonuz geldiğinde belirttiğiniz adreste değilseniz size bırakılan notta yazan kargo şubesinden paketinizi alabilirsiniz.

Siparişler iptal edilebilir mi?

İletişim sayfasından iptal isteklerinizi bize iletebilirsiniz.

Sipariş iptal etme işlemi siparişiniz kargoya verildi ise yapılamaz.

Sipariş edilen ürün ya da ürünler iade edilebilir mi?

Temel kural olarak aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 7 iş günü içerisinde hirdavateviniz.com’un düzenlemiş olduğu faturanız ve iade sebebinizi içeren bir not eki ile iade edebilirsiniz. İade ürünlerinizi iade sebebinizi bildiren bir notla ve faturanız ile birlikte gönderiniz. İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dâhil edilmeden ( Ürün birim fiyatı + KDV şeklinde ) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

Genel iade şartları :

İadeler mutlak surette orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte yapılmalıdır.

Orijinal kutusu veya ambalajı bozulmuş (örnek: orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler kabul edilmez) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün kopyaları) ve iade sebebini içeren bir not göndermeniz gerekmektedir.

Ürün seçiminde uyumsuzluk problemi yaşanabilecek ürünler için, mutlaka uyum konusunda teknik destek alarak sipariş vermelisiniz. Bu tip ürünlerin orijinal ambalajları açıldığında iade işlemleri mümkün olmamaktadır. (Örn: hafıza kartları, bilgisayar donanım ve yazılım ürünleri)

Gelen ürün öncelikle iade bölümü tarafından incelenir gerekirse ürünün yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Yukarıdaki şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır. Bu işlemin süresi 3 ile 7 gün arasında değişmektedir. İade onaylandığında size maille bildirilir. Bu maili aldığınızda para iadesi talep ederseniz iade bedelini siparişiniz kredi kartı ile yapıldı ise kredi kartınıza, havale ile oluşturuldu ise bilgilerini dolduracağınız banka hesabınıza yansıtacaktır.

Satılan ürünlerin garantisi var mı?

Evet, sattığımız tüm ürünler ithalatçı veya imalatçı firma garantisi altındadır. Tamir veya değişim işlemleri garanti veren firma tarafından yapılmaktadır. Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte garanti belgesinden ya da kullanım kılavuzundan bulacağınız size en yakın yetkili servisi arayarak garanti kapsamında tamir veya değişim yaptırabilirsiniz. patiko.com.tr’a gönderdiğiniz ürünlerde tarafımızdan yetkili servislere gönderilmekte ve sonuç beklenmektedir.

Alınan ürün bozulursa ne yapılabilir?

Sattığımız tüm ürünler ithalatçı veya imalatçı firma garantisi altında olup tamir veya değişim işlemleri garanti veren firma ve yetkili servisleri tarafından yapılmaktadır. Arızalı ürününüzü faturası ve/veya garanti belgesi ile birlikte, size en yakın yetkili servise başvurmak sureti ile garanti kapsamında tamir veya değişim yaptırabilirsiniz. Yetkili Servis ile problem yaşadığınızda bize başvurabilirsiniz. Arızalı ürünlerinizi doğrudan size en yakın yetkili servise göndermeniz daha hızlı sonuç almanızı sağlar. Bünyemizde onarım merkezi bulunmadığından ürünlere müdahalemiz söz konusu değildir. Bu sebeple patiko.com.tr’a gönderdiğiniz ürünler tarafımızdan da yetkili servislere gönderilmekte ve sonuç beklenmektedir. patiko.com.tr’a göndereceğiniz ürünleri mutlaka problemi bildiren bir notla ve sipariş numaranızla birlikte gönderiniz. Aksi durumlarda, ürünleriniz kayıt altına alınamayacağından tekrar geri gönderilmek zorunda kalınacaktır.

Ürün darbeli ya da kırık geldiyse ne yapılır?

Eğer ürününüz size hasarlı olarak ulaştı ise;

Yanında kolinizi açtığınız kargo görevlisine hasarlı ürün tutanağı hazırlatmanız gerekmektedir. Bu tutanak ile birlikte ürünü veya ürünleri faturaları ile birlikte sorununuzu anlatan not ve kargo görevlisine hazırlattığınız tutanak ile birlikte, bize ödemeli olarak kargo ile göndermenizi rica ederiz. Ürünler bize ulaştığında sorununuz kayıtlarımıza işlenecek olup, en kısa sürede yeni ürünleriniz size gönderilecektir.

Daha yeni alınan ürün arızalı çıktı ise ne yapılır?

Ambalajından arızalı çıkan yeni aldığınız ürünler “arızalı yeni ürünler” sınıfına girer.

Bu tip ürünleri, orijinal ambalajında ve bütün aksesuarları ile birlikte, “aldığınız gibi olmak kaydı” ile doğrudan patiko.com.tr’a göndermeniz gerekir. Orijinal ambalajında etiket, bant, yazı vb. olmamalıdır. patiko.com.tr'a göndereceğiniz arızalı ürünlerinizi mutlaka problemi bildiren bir not eki ve sipariş numaranızı belirterek gönderiniz. Aksi takdirde ürünleriniz kayıt altına alınmayacağından size geri gönderilmek zorunda kalınacaktır.

Bu ürünler için 3 alternatif söz konusudur; onarım, değişim veya iade. Dolayısı ile mutlaka isteğinizi ifade eden bir not ile birlikte ürünü göndermeniz gerekmektedir.

Tarafımıza ulaşan ürünler işlemin süresi, değişim ise tedarikçi firmanın stoklarına bağlı olarak, iade ise yetkili servisin vereceği rapora bağlı olarak, onarım ise yine yetkili servisin onarım süresine bağlı olarak değişmektedir. patiko.com.tr sizi mağdur etmemek için tedarikçiler ve yetkili servislerle gereken görüşmeleri yaparak en kısa sürede işleminizi sonuçlandırmaya çalışacaktır.

Sipariş neden banka onayı alınamadığında iptal edilir?

Siparişleriniz, banka ya da patiko.com.tr Kredi Kartı Güvenlik Birimi gerekli durumlarda, siparişiniz ile ilgili onay alabilmek için kredi kartı sahibine, sistemlerinde kayıtlı bir telefon numarasından ulaşamaz ise, siparişinizi kredi kartı sahibinin güvenliğini sağlamak amacı ile iptal edebilmektedir. Sipariş iptali ile ilgili bilgiler, sipariş sahibinin üyeliğinde kayıtlı e-mail adresine gönderilir. Siparişinizin banka tarafından onay alabilmesi için bankanızda ve sitemizde kayıtlı kişisel bilgilerinizin güncellenmiş olması gerekmektedir.

 

Satış Sözleşmesi

Satış sözleşmesi müşteri tarafından sipariş esnasında kabul edilen şartları ifade eder.Patiko.com.tr‘ dan alışveriş yapan tüm müşteriler bu Garanti ve İade şartlarını kabul etmiş sayılır.

1 )  patiko.com.tr’dan aldığınız her ürün, üretici ve tedarikçi firmaların garantisi altındadır. Ürün müşteriye sağlam olarak ulaştıktan sonra ortaya çıkabilecek arızalar için, müşterilerimizin sitemizin müşteri hizmetlerine başvurması gerekmektedir.

2 )  Almış olduğunuz ürünü kullanmadan, tahrip etmeden, bozmadan teslim tarihinden itibaren yedi (14) günlük süre içerisinde teslim aldığınız şekli ile iade edebilirsiniz. Ürünü, ürün faturası ve iade sebebini içeren bir dilekçe ile iade edebilirsiniz.

3 )  Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri teslim aldığınız kargo yetkilisi önünde açıp kontrol etmeniz gerekmektedir. Eğer üründe bir tahribat mevcut ise kargo firmasına tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız.

4 )  Orijinal ambalajı zarar görmüş, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. Bu şekilde gönderilen ürünler patiko.com.tr tarafından kabul edilmeyecek ve iadesi yapılmayacaktır.

5 )  Müşteri ürünü, kendisine teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle ve kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür.

6 )  Ürün müşteriye ulaştıktan sonra ortaya çıkabilecek arızalar için, üretici firmanın yetkili servislerine başvurulmalıdır.

7 )  Yukarıdaki şartlara uygun hallerde iade edilen ürünlerde kargo ücreti müşteri tarafından ödenecektir.

8 )  Ürünün tüm fatura kopyaları ile beraber eksiksiz olarak elimize ulaşmasından itibaren en geç 10 iş günü içerisinde ücreti kredi kartınıza iade edilecektir.

9 )  Bu iadenin bankanız tarafından kredi kartınıza yansıtılması 1–6 hafta arasındadır.

 

Teslim aldığınız paketi kargo görevlisinin yanında açıp, siparişinizi kontrol ediniz. Kargo görevlisi yanında açarak kontrol ettiğiniz ürün sorunsuz olarak teslim edilmiş sayılır.